Forretningsbetingelser

Forretningsbetingelser


Et kundeforhold ved Markezi Aps inkluderer registrering af kundens navn, adresse og email i Markezi Aps systemer. Kunder der ikke ønsker en sådan registrering skal selv gøre Markezi Aps opmærksom på dette.


1. Generelt

Disse generelle forretningsbetingelser fastlægger de nærmere vilkår og rammer for Markezi Aps (”Markezi Aps”) levering af ydelser og produkter til sine kunder (”Kunden”), samt fastlægger parternes forpligtigelser for at få samarbejdet til at forløbe gnidningsfrit. Leveringsbetingelserne indgår som en integreret del af kontrakten (”Kontrakten”) mellem Kunden og , samt eventuelle tillægsaftaler. Markezi Aps leverer alene løsninger til erhvervsdrivende, offentlige institutioner, foreninger og sammenslutninger (handelsaftaler), men ikke til private forbrugere. Disse betingelser er gældende for de produkter som Markezi Aps tilbyder, det kan bl.a. være hjemmesider, online markedsføring med mere.

 

2. Aftalens indgåelse
Aftalen indgås mellem parterne ved underskrift af en aftale eller ved kundens accept pr. mail. Kunden forpligter sig ved indgåelse til at levere alt relevant materiale til udførelse af det bestilte arbejde, såfremt relevant materiale ikke fremsendes indenfor 14 dage, forbeholder Markezi Aps sig retten til at bruge andet materiale, der ydes herefter 30 dage fra faktureringsdato til eventuelle rettelser af grafik eller opsætning. Kunden giver ved aftaleindgåelse Markezi Aps tilladelse til at oprette, redigere og servicere kundens data på de aftalte platforme, samt platforme beslægtet hermed f.eks. hjemmeside, søgemaskiner, sociale medier o. lign. Kunden indestår selv for egne rettigheder og evt. tilladelser ift. brug af 3. parts logoer. Aftaleperioden for de enkelte produkter vil fremgå af faktura. Markezi Aps forbeholder sig ret til at annullere en opgave, hvis den mod forventning viser sig for omfangsrig. I dette tilfælde vil kunden ikke blive faktureret. Ophavsretten og evt. ejerskab af konti, annoncer, billeder, hjemmesidedesign, tekster og lign. tilfalder først kunden når hele aftalen er betalt til fulde.


3. Opsigelse
Abonnementer løber i den periode, der fremgår af kontrakten og forlænges automatisk med samme varighed. Aftalens opsigelsesvarsel fremgår ligeledes af kontrakten.


4. Databehandleraftale
Markezi Aps har udarbejdet en standard-databehandleraftale som kan udleveres.


5. Fakturering og betalingsbetingelser
Alle faktura sendes med syv dages forfald medmindre andet er skriftligt aftalt.. Alle oplyste priser er eksklusiv moms. Fakturering sker efter kunden har godkendt første udkast til design/annoncer, dog maks. 10 arbejdsdage fra modtagelse. Markezi Aps er berettiget til at fakturere markedsføringsydelser, hjemmeside og lign. produkter straks efter aftalens indgåelse. Misligholder kunden betalinger eller andre aftaler bortfalder betalingsaftalen og Markezi Aps vil umiddelbart efter slutfakturere det totale beløb. Ved overskridelse af Betalingsfristen kan sagen videregives til 3. part, som følger gældende dansk lovgivning omkring rykkerprocedurer og inkassoservice. Manglende betaling er en misligholdelse af Kontrakten og Tillægsaftalen således, at Markezi ApS er berettiget til at ophæve Kontrakten og Tillægsaftalen uden at Markezi ApS kan gøres erstatningsansvarlig herfor.

Ved sådan ophævelse er Kunden pligtig at erstatte Markezi ApS sit tab, og eventuel opnået rabat i perioden fra Kontraktens indgåelse til ophævelsen vil blive efterfaktureret – rabat forstås som det prisnedslag Kunden har opnået ved at tegne Abonnementsaftalen i stedet for løbende ét årige aftaler. Tilbageholdelse af services fritager ikke kunden for betaling.


6. Ansvarsfraskrivelse
Ansvarsfraskrivelse vedr. systemer og servere
Markezi Aps tilstræber sig at alle systemer og servere altid er fuld funktionsdygtige. Markezi Aps fraskriver sig ethvert ansvar for tab, ved eventuel nedetid eller mangler hos Markezi Aps leverandører eller øvrige tredjemands forhold. Markezi Aps forbeholder sig retten til at foretage opdateringer, reparationer eller lign. med driftsstop til følge. I sådanne tilfælde bestræber Markezi Aps sig på at give besked via www.markezi.dk eller pr. mail. Markezi Aps har til hensigt at levere alt modtagelse af mails/henvendelser/forespørgsler via eventuelle kontaktformularer men fraskriver sig ethvert ansvar for manglende modtagelse af henvendelser og kan ikke holdes til ansvar for evt. tab. Redelegeres et domænenavn kan Markezi Aps ikke holdes til ansvar for et eventuelt tab af data, herunder mails, materiale og lign. Markezi Aps fraskriver sig ansvar for force-majeure forhold, der ligger uden for Markezi Aps kontrol og som Markezi Aps ikke kunne havde taget højde for. Markezi Aps kan under ingen omstændigheder gøres ansvarlig for indirekte tab herunder; datatab, tab af mulig fortjeneste, driftstab eller øvrige tab. Anvendes der et søgeord i kundens annoncering eller på hjemmesiden, der er i strid med markedsføringsloven, eller på anden måde krænker en tredjemands immaterielle rettigheder, kan Markezi Aps ikke gøres erstatningsansvarlig herfor.

Særligt vedr. GDPR
Markezi Aps kan ikke stilles til ansvar overfor evt. manglende overholdelse af EU-lovgivning vedr. GDPR, herunder behandling og opbevaring af persondata modtaget via en ydelse fra Markezi Aps, herunder bl.a. kontaktformular fra hjemmeside, mail, Facebook annoncering og/eller Google annoncering. Markezi Aps har udarbejdet en standard-databehandleraftale som kan udleveres.


7. Hosting, hjemmesider, domæner og Wordpress Serviceaftaler.
Hosting hos Markezi Aps giver mulighed for at lagre en bestemt mængde data og datafiler via Markezi Aps. Der betales ikke for trafik til kundens hjemmeside. Det er ikke tilladt at have store filarkiver med der kan downloades gratis af andre, det kan være musikfiler, videoer eller lign. Markezi Aps kan uden varsel ændre den øvre grænse for mængden af data for det enkelte webhotel. I særlige tilfælde og kun ved ekstraordinært store mængde trafik vil Markezi Aps kontakte kunden.
Såfremt kunden ønsker at flytte sin hjemmeside til et andet webhotel, vil Markezi Aps sende en kopi af hjemmesiden til kunden, såfremt der er foretaget fuld betaling af hele aftalen. Markezi Aps påtager sig intet ansvar for hjemmesidens funktion på andre webhoteller. Markezi Aps yder ikke support på hjemmesider der er hostet på andre servere. Ved bestilling af domæner erklærer kunden sig indforstået med brugen af domænenavnet og er ligeledes ansvarlig for at det ikke krænker tredjeparts navne- eller varemærkerettigheder. Registreringen af domænenavn sker ved tredjepart og er først endelig når kunden har modtaget bekræftelse fra registrator. Vores hostingaftale inkluderer oftest fri support af tekster og billeder på hjemmesiden. Der gives hverken adgang til database eller FTP for vores hostede hjemmesider. Det er muligt at få oprettet en bruger således at kunden selv kan foretage rettelser, af sikkerhedsmæssige årsager giver der ikke administratoradgang, så længe hjemmesiden er hostet på Markezi Aps servere.

7.1 Wordpress Serviceaftale

En WordPress Serviceaftale er en forebyggende ydelse og er ikke en garanti mod hacking.

Markezi Aps er ikke ansvarlig for nedbrud af hjemmesiden, eller ansvarlig for genskabelse af hjemmesiden.

Disse serviceaftaler omfatter kun teknisk WordPress vedligeholdelse. Ændring af indhold, design, temaer og plugins er ikke inkluderet i aftalen. Hosting løsning er ikke med i aftalen medmindre specifik angivet i aftalegrundlaget.

Markezi Aps fraskriver sig enhver ansvar for driftstab, tabt arbejdsfortjeneste eller andet indirekte tab. Kunden kan ikke videreføre tredjemands eventuelle krav mod sig over for Markezi Aps.

Der tages forbehold for fejl der er opstået af tredjepart. Dette kan være hosting partner eller internetforbindelse til og fra hosting partner. Disse er undtaget af serviceaftalen



8. Resultater for Søgemaskineoptimering (SEO), og PPC (Pay per click annoncering)

Der kan ikke garanteres bestemte placeringer på Google ved indgåelse af aftale omkring søgemaskineoptimering (SEO). Medmindre andet er aftalt i kontrakten.

Der kan ikke garanteres bestemte resultater eller ROI for PPC annoncering med Google Ads annoncering, Facebook/Meta Ads annoncering eller på andre annonceringsplatforme, med mindre det er skrevet ind i aftalen.


9. Ændringer og varsling heraf

Markezi Aps kan varsle ændringer af samarbejdsaftalen via e-mail til den mailadresse, Kunden har oplyst ved indgåelse af samarbejdsaftalen. Markezi Aps kan ændre aftalen med et varsel på 30 dage. Kunden kan skriftligt opsige aftalen til ikrafttrædelsen af de nye aftalevilkår. Kundens opsigelse skal i så fald være afgivet senest 14 dage før ikrafttrædelsen af de nye aftalevilkår. Ændringer af for kunden begunstigende karakter kan gennemføres uden forudgående varsel. Markezi Aps kan løbende foretage rettelser/ændringer af de enkelte moduler og produkter af hensyn til driften, herunder indskrænke eller ophøre med at tilbyde specielle  abonnementstyper eller særtjenester.

Markezi Aps kan frit overdrage samarbejdsaftalen, den tekniske drift af produkter og ydelser til tredjepart uden varsel, såfremt overdragelse kan ske på uændret vilkår for Kunden. Dette gælder også, hvis overdragelsen sker til en tredjepart, hvis IT-systemer og processer er anderledes end Markezi Aps. Kun i tilfælde af væsentlige ændringer er Kunden berettiget til at opsige sin aftale i aftaleperioden.


10. Misligholdelse
Misligholdes aftalen herunder betalingsbetingelser, brud på dansk lovgivning, krænkende adfærd eller anden handling, der på nogen måde skader Markezi Aps eller andre, vil services herunder også evt. mailhosting uden varsel blive lukket. Først når forholdene er bragt i orden og Markezi Aps har sikret sig at det ikke gentager sig, vil der blive åbnet op for de tilkøbte services. I tilfælde af lukning af services kan Markezi Aps ikke stilles til ansvar for evt. tab, dette gælder også evt. tab for tredjemand.


11. Underleverandør

Markezi er berettiget til helt eller delvist at lade arbejde udføres af en underleverandør. I det omfang Markezi anvender underleverandører, påtager Markezi sig samme ansvar for disses arbejde, som om arbejdet var udført af Markezi selv. 


12. Force Majeure

Markezi er ikke ansvarlig for skade eller mangler i Projektets / leverancens gennemførelse, som skyldes force majeure eller lignende forhold.  Markezi er således fritaget for ansvar over for Kunden, såfremt Markezi forhindres i at opfylde sine forpligtelser i henhold til aftalen på grund af forhold, som Markezi ikke er herre over, og som Markezi ikke med rimelighed kunne forventes at have forudset på aftaletidspunktet.


13. Lovvalg og værneting
Enhver tvist som måtte udspringe af Kontrakten, Tillægsaftalen og Forretningsbetingbetingelserne mellem Parterne, skal anlægges ved Byretten i København. Tvisten skal afgøres efter dansk ret.



Opdateret: 1.5.2024

 


 


Share by: